Z czysto handlowego punktu widzenia w barterze może uczestniczyć każdy, kto posiada jakieś dobro, którym chce się wymienić z innym uczestnikiem barteru. Rodzaj dobra czy jego ilość nie mają znaczenia – liczą się tylko stan prawny (dobro musi pochodzić z legalnych źródeł i samo być legalne) oraz kontrahent, który chce dokonać wymiany. Z prawnego punktu widzenia w barterze wielostronnym mogą wziąć udział podmioty, które spełnią wymagania konkretnej platformy barterowej. Są to zazwyczaj małe i średnie przedsiębiorstwa. Brak firm o światowym zasięgu w barterze wielostronnym wynika z samej jego idei – jest to sposób wymiany towarów oraz usług, który honoruje przede wszystkim lokalne, niewielkie firmy. Żeby dana firma została zaakceptowana jako uczestnik barteru wielostronnego, musi przedstawić kilka standardowych druków, m.in. takich jak zaświadczenie o wpisie do KRS albo CEIDG, dokumenty potwierdzające nadanie NIP-u oraz REGON-u, a także podpisać umowę przystąpieniową z przedstawicielem danej platformy barterowej. Poza tym należy dokonać standardowych opłat, takich jak opłata przystąpieniowa, koszty marketingowe przy dokonywaniu poszczególnych transakcji czy opłata administracyjna. Warto zaznaczyć, że opłata administracyjna uiszczana jest jedynie wówczas, gdy obrót na koncie danego użytkownika nie osiągnął przewidzianego w umowie pułapu.