Barter jest określeniem dla wymiany bezgotówkowej, a więc takiej, w której towar wymieniany jest na inny towar, bądź też daną usługę świadczy się w zamian za inną. Szczególnie interesującym przypadkiem barteru, który w dodatku stwarza tak cenną dzisiaj możliwość jak budowanie i utrzymywanie satysfakcjonujących kontaktów biznesowych, jest barter wielostronny. W obrębie społeczności barterowej możliwa jest bowiem wymiana zarówno dóbr, jak i usług, co w dodatku może odbywać się w ramach więcej niż jednej transakcji.
Barter pozwala więc na stworzenie czegoś w rodzaju klubu biznesowego, platformy, która zrzesza grupę przedsiębiorców. Trzeba przyznać, że takie warunki bardzo sprzyjają nawiązywaniu zaufanych relacji oraz ich efektywnemu podtrzymywaniu. Wszak, wiadomo przecież, że dobre i trwałe kontakty to jeden z filarów sukcesu. Co więcej, przedsiębiorcy w ramach wspomnianej platformy reklamowej mogą zbywać dobra, których nie muszą zresztą reklamować, czy szukać dla nich innych źródeł dystrybucji. To bardzo wygodne, ułatwiające pracę rozwiązanie, gdyż wszystko odbywa się w znanym, wiarygodnym kręgu biznesowym.
Słowem, barter zacieśnia więzi i nie powoduje powstawania ryzyka finansowego. Jest więc dla przedsiębiorcy idealną bazą, która sprzyja podtrzymywaniu interesujących relacji biznesowych.